From Poland With Love (Episode Berapa Ehhh....?)



Assalamualaikum Skot,
Sekarang ni tengah sibuk kat KT kot. Undi skot jangan tak undi. Kami kat Poland dah reduce strength, tinggal aku and Bos besama-sama family je lagi. Yang lain dah balik Malaysia. Insyallah kalau tak de apa-apa halangan bulan Mei ni balik lah aku.

Tak sangka diam tak diam dah 5 tahun aku kat Poland ni. Ada 14 episode lagi janji belum tertunai. Tungguuuuuuuuu. Tahun akhir ni sibuk buat collection apa yang patut sebelum balik.

Paling seronok wat collection barang-barang lama, baik lukisan, barang2 hiasan, kristal dan entah apa-apa lagi yang kumpul sampai stertika lama2 pun aku kumpul gak.

Eh pelik tu tengok seterika dolu-dolu yang puluhan tahun lebih awal dari seterika ayam yang kite guna masa kecik-kecik dulu. Tahun ni masa peak winter aku berpeluang ada kat Poland. Tiga tahun lepas wat kije kat Malaysia.

Cuma masa mula-mula datang dulu je Dis 03 dapat rasakan betul2 Polish Winter. Masa tu average temperature -22C, pastu tahun 2005/6/7 tak berapa sejuk dah.

Tahun ni kira ok jugak about -5 ke -18. Boleh tahan gak tapi snow kurang, nak main ski kena gi kat Slovakia sebab bukan saja snow banyak tapi jauh lebih murah dari Poland.

Tempat paling dekat nak berski kat Poland adalah kat Zakopane tapi punya lah mahal dan ramai orang, so gi amek gambar jelah Melayu. K, skot sampai jumpa lagi.

From Poland with Love

0 Response to "From Poland With Love (Episode Berapa Ehhh....?)"